Pre základnú funkčnosť, spríjemnenie používania webu, analytické účely a v prípade udelenia súhlasu aj na účely cielenia reklamy využívame súbory cookies. Nastavenie vlastných preferencií cookies môžete kedykoľvek upraviť odkazom v spodnej časti stránok.


BLOG » Crossfit
Všetko, čo potrebujete vedieť o CrossFite

Chcete svoj fitness program vylepšiť? Už ste unavení z nudného cvičenia, ktoré opakujte už šesť mesiacov? Vyskúšajte CrossFit!

Čo je CrossFit?

CrossFit je veľmi intenzívny fitness režim, ktorý sa v posledných rokoch stal populárny na celom svete. Dostal sa do povedomia v roku 2000 a dnes ho ponúka viac ako 7000 posilňovní.

Crossfit je kombináciou týchto troch vecí:

1. Intenzívne aerobik cvičenie
2. Gymnastika
3. Olympijské vzpieranie

Aký je účel CrossFitu?

Dostať vaše telo až k jeho hraniciam a späť. Cvičenie zlepšuje vašu silu, flexibilitu a vytrvalosť. Po skončení tréningu si môžete byť istí, že celé vaše telo bolo vystavené cvičeniu.

Priebeh tréningu CrossFitu

  • Tréning začína zahrievacími cvičeniami – absolútne nevyhnutnou súčasťou každého fitness programu. Bez zahrievacích cvičení a dobrej rozcvičky je nebezpečenstvo úrazu oveľa vyššie.
  • Po zahriatí nasleduje aktivita, pri ktorej sa venujete jednému špecifickému cvičeniu (napríklad kľuky v stojke).
  • WOD (workout of the day – cvičenie dňa) zaberá najviac času tréningu. Ide o rýchle pohyby a cvičenia, pri ktorých sa zaťažujú viaceré svaly naraz. Toto cvičenie sa mení každý deň, preto sa nebudete nudiť.
  • Tréning končí strečingom.

Prečo CrossFit?

Tu sú štyri hlavné dôvody:

1. Vďaka tomu, že sa cvičenia stále menia, si nebudú môcť vaše svaly na ne zvyknúť, a preto budú pokračovať v raste.
2. Nikdy sa nebudete nudiť. Nielenže sa cvičenia každý deň menia, ale po tréningu by ste na nudu boli aj tak príliš unavení.
3. Nezáleží na tom, či ste atlét, kulturista, alebo obyčajný človek, s CrossFitom môžete svoj fitnes program rapídne zlepšiť. Cvičenia sú intenzívne a žiadny sval vo vašom tele nebude vynechaný.
4. CrossFit je lacný a dostupný. Môžete trénovať buď v CrossFit posilňovniach alebo doma. Máte k dispozícii množstvo materiálov a videí, ktoré vám pomôžu s vašim WOD.

Je CrossFit pre vás?

Chcete vyskúšať niečo nové? Máte nejaký špecifický cieľ, ktorý musíte dosiahnuť v rekordnom čase? Ak áno, CrossfFit môže byť pre vás to pravé.

Avšak pamätajte si, že:

  • CrossFit zvyšuje riziko zranení, najmä pri začiatočníkoch (určité zranenia sú pri
  • CrossFite časté, napríklad zranenia ramien, achiloviek a kĺbov).
  • CrossFit je extrémne náročný a nie každý ho zvládne.

 

Ak máte zdravotné problémy, vyhýbajte sa príliš náročným cvičeniam.

CrossFit je extrémne intenzívny a náročný, a to znamená, že cvičenia budú oveľa nebezpečnejšie ako normálne posilňovanie. Nováčikovia by sa mali od CrossFitu držať ďalej, kým nenadobudnú základy posilňovacích cvičení. Ale ak ste už pár mesiacov posilňovali,CrossFit by pre vás mohol byť skvelý nápad.

ZDROJ: sportworld.sk


NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

tjmmEE76oZ
lRxPOQ7iIF
09.03.2017 23:23
iPXBjoHmYGfg
VyUlgWenN
09.03.2017 11:15
hpnDEXE11Sl1
ITX1SORABygO
23.02.2017 11:26